lørdag 18. september 2010

En heidundranes tur til Bergen, jahh..

Hei sann, folkens.
Da sitter man i Bergen på en internettcafe og lurer på hva man skal skrive om dagen igår..

Kan vel nesten begynne med det at vi forsov oss.. Jepp.. Med hele 1-2-3-4 timer! Skulle egentlig stå opp 8, men våkna nærmere 12.. og sto opp rundt 13. Jeppda..
Så vi kom da oss på veien rundt 13-14 tiden, og traff selvsagt på (hva tar du meg for, liksom??) RUSH! Klokka 14........ Men etter at vi kom oss til Sandvika løsnet det. Da tenkte vi; Nå er det straka vegen til Bergen. Men neida... Fru Fortuna hadde selvsagt diverse ess i ermet til oss.

Blant annet et Asker/Bærums politi som så HamKam dekorasjonen i bakvindu og stoppet oss med blålys og hele pakka. Og spurte oss ut om vi hadde historie med politiet fra før av, om vi drev på med noen ulovlige aktiviteter eller narkotika.. Selvsagt hadde vi innrømt dette foran disse to, lissom...

Men de var hyggelig de, og lurte på hvorfor vi hadde rota oss bort i Stabækland, siden vi hadde Kamma skjerf i bilen. Fortalte de at vi skulle til Bergen på konsert, og da varre visst greit da.

Vi bestemte oss for å ta turen om Hardangervidda(og overkjørte da GPS..... Kanskje ikke så lurt i lengden...?) for å se på naturen. Ooog vi kom oss til Hardangervidda, etter å ha tatt en bomtur innom et meteorkrater(som selvsagt ikke var åpent for besøkende....), sett en million sauer, samt en lama farm.
Og jeg skal fortelle deg jeg.. Den lamafarmen var en vanskelig nøtt.. Her så jeg mange ullene dyr på fire bein med en lang hals, og tenkte først: Ikke sau... Ikke hest.. Ikke ku.... Uspesifisert dyr, kanskje..? Hva slags hybrider er dette...? Og DA bestemmer Joakim seg for å si: Åh.. Lamaer!! Kan tro jeg følte meg glup ja...

Bilen klatrer etterhvert opp på Hardangervidda. Og plutselig var det ingen trær.... Og ingen biler.. Ingen folk.. Og masse tåke... Det var starten på en dårlig skrekkfilm om et vennepar som tar å svinger feil ved et veikryss.. Wrong turn; The Norwegian Style, eller no..

Det regnet bra på Hardangervidda, men vi overlevde. Vi tenkte vi skulle stoppe en liten tur på toppen der, og strekke på beina, men vi stakk bare nesa ut omtrent, før vi beinfløy inn i bilen igjen.. Kaldt.........

Det begynte å mørkne og vi begynte å ønske at vi hadde stått opp tidligere og reist tidligere, for lysene på Mercen er ikke helt gode, fant vi ut. Må nok et lyspære skifte til for å få sett noe der. Vi begynte å klatre nedover igjen og nærmet oss sivilisasjonen. Og plutselig begynte det å styrtregne. Vi tenkte: Jepp.... Nå er vi i Bergenland..

Og verre ble det da vi begynte å møte biler. Vi ble blendet pga regnvannet som la seg på vinduet, vindusviskerene fikk det ikke fort nok vekk. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg ba til Gud igår, om at vi ikke måtte ende i fronten på den traileren vi møter.

Og nå kommer vi til den delen hvor man finner ut at det ikke er lurt å overkjøre GPS'en sin når det gjelder hvilken rute man skal ta.. For plutselig måtte vi ta FERJE. Jeppda.. Hadde vi kjørt ruten GPS'en ville, hadde vi unngått den biten. Men vi kjørte da ombord og betalte for oss, og putra over.

Og ja... Før jeg glemmer det.. Til de moohoohohhohooorsomme folkene som kjørte bak oss igår og fant ut at de skulle ringe til MEG og si at de var fra politiet... Veri fønni. Jeg døde nesten av latter. Haha! Men seriøst. Det viser seg det at det kjørte noen lokalfolk bak oss igår, så de kjente igjen kamma skjerfet og ringte søren meg til pappa og fikk nummeret mitt.. Jetta...

Men folkens. Da må jeg stikke. Sånne internettcafeer trenger ikke å være billige, og jeg vil gjerne vekk fra alle gærningene her, og ut i friluft istedet.
Ikveld er det Tiesto konsert, og jeg fikk vite istad at Dj SL er støtte.. Yey!! Dette blir gull!!

Meeen, vi snakkes nok før dere aner det. ;)

2 kommentarer:

  1. Jøss, heftig tur da :D Håper konserten er mye bedre og at resten av oppholdet i regnetsland er mer morsommere enn selve bilturen :D

    Mysterio/Silveren

    SvarSlett
  2. Selvsagt, Dante. :)) konserten ble bra den, selv om det var diverse greier som kunne vært bedre. :)

    SvarSlett

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.