mandag 6. september 2010

"Nei takk, jeg har laktoseintoleranse."

Det skulle vært så enkelt, sant?

Ble tilbudt en ny type ost idag.. Da svarte jeg med dette: Nei takk, jeg har laktoseintoleranse. Da svarte selgeren med at da var det kanskje ikke så lurt, nei..

Men jeg tenkte litt.. Og lurte på om det hadde vært mulig å bruke den setninga på alle de andre som tilbyr deg ting, hele tiden?
-"Nei takk, jeg vil ikke ha Krill, jeg er laktoseintolerant."
-"Nei takk, jeg vil ikke ha Aftenposten, jeg er laktoseintolerant."
-"Nei takk, jeg vil ikke ha strøm fra en annen leverandør, jeg er laktoseintolerant."

Hm... Nei.. Det ville ikke funke..

Har dere noen tips til pågående selgere på gata/telefonen? En enkel setning å si, sånn at de skjønner det. Har prøvd med nei takk, jeg trenger ikke osv, men det er vanskelig å skjønne, skjønner jeg.... Sa jo nei takk til Krill, men ble tilbudt en gratis Krillboks da, og hvis jeg skrev ned informasjon, ville jeg få tilsendt et informasjonshefte. En gangs greie.. Makan så dum jeg kan være til tider.. Tror du ikke regninga kom du da? En uke etter eller noe, lå det en regning fra Norvital i posten. For den "gratis" grillboksen, samt et løpende abbonement på Krill.. Du kan tro jeg koste meg med å dele kjøttdeigen i stekepanna den kvelden.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.