torsdag 9. desember 2010

Kom julestemning og treng deg på, her skal du motstand finne!

Da er det ikke mange ukene igjen til julaften og jeg sitter her med regninger til oppover øra, julegaver som skal handles, julepynt som skal henges opp, julekaker som skal bakes etc etc.

Hvorfor føler jeg meg som ei husmor, når jeg ikke har noen mann eller unger??? Makan, lurer på hvordan det kommer til å bli når den første jula kommer hvor jeg faktisk har både unge og mann jeg..

Til helga nå har jeg en juleballjobb på fredag, bursdagsfeiring og julebord på lørdag og søndag tror jeg skal tilbringes i sofaen hvor jeg ligger halvdau.. Jeg vet at denne helga kommer til å ta på noe skikkelig og samtidig så er jeg jo litt småsyk enda. Ble forkjøla her i forrige uke. Har vært gjennom å våkne opp av seg selv fordi man ble vekket AV SEG SELV som snorket pga tett nese, nyseanfall som gjør at du spruter ned ting i 2 meter radius selv om du har noe foran munnen og en hoste så ille at det føles ut som om man hoster opp innvollene sine. Hurra for forkjølelse, liksom....

 Men tilbake til overskriften her.
Julestemningen har ikke kommet her enda, og det er pga disse regningene som folk sender ut som noen helter rundt juletiden for å være sikre på at de ødelegger jula godt nok for folk. Hittil har jeg nok rundt en 5000 som skal innbetales.. Jul? Hva er det sa du? Også kan man nok legge til noen tusen til, for det er sikkert noen flere som vil ha penga sine før året er over. *mumler litt forbannelser over dette såkalte regningssystemet til bedrifter*

Og med mine knappe 9000 jeg får i måneden utdelt på 2 utbetalinger ala 4500 annenhver tirsdag, så kan man regne seg fram til det at hvis jeg skal betale disse regningene innen frist, samt alt sammen kommer jeg til å sitte med ca -2000 på konto ut året. Nei! De får heller vente til nyåret, selv om det er livsviktig for dem å få de inn pga budsjett osv. De får heller tenke på budsjettet mitt.

Møkk, altså... Regninger... Grumpf..

1 kommentar:

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.