lørdag 19. februar 2011

"This is my curse"

Joda, jeg sitter å hører på musikk jeg vettu.
Og min forbannelse er enkelt og greit denne; Jeg har skriveblokk. Men samtidig har jeg denne bloggen. Hva er vitsen med å ha en blogg som man ikke skriver i da, mon tro? Jeg spør meg selv dette hver eneste dag, og tro meg.. Når jeg finner svaret, er dere de første som skal få høre svaret.

Fått litt dilla på The Baseballs her jeg sitter, faktisk. Hører på Umbrella nå. Fetchy sang, kommer til å nynne på den i noen dager, tenker jeg.

Morfaren min skal reise bort i noen dager nå, så jeg tenkte jeg skulle snike meg inn i huset hans og gjøre en liten tidlig springcleaning imorra. Støvsuge, vaske gulv, rydde og tørke støv. Men jeg er sikker på at han ikke kommer til å legge merke til det når han kommer hjem. Han begynner å bli veldig fjern nå, noe som bekymrer meg mer og mer. Det er enkelte ting som går inn og ut igjen, om dere skjønner.

Men har fått hjelp fra noen venner når det kommer til demens(noe som det muligens er...) og aktivitet er visst hovedmålet. Så til våren skal jeg trekke med meg morfar ut av døra og rundt Østensjøvannet ihvertfall en gang i uka. Samtidig som jeg skal ta han med ut i hagen og få han med på å få vekk ugress og stelle litt. Det kan hjelpe på humøret og dermed innvirke på hukommelsen og koblingene "der oppe", fikk jeg tips om. Så da gjør vi det.

Men det løser uansett ikke det fremtidige problemet jeg ser og tenker på. Hva når han får flere dårlige dager enn bra?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.