søndag 29. mai 2011

VG tråkker i baret... IGJEN!

Jeg viser til alle de artiklene om denne TV-kjendisen som angivelig har voldtatt en mediestudent.
Først skriver VG en artikkel hvor de nevner TV-kjendis, kjendisen og andre betegnelser hele 16 ganger.
Så når man leser på debattsiden deres etterpå at man ikke får lov i å spekulere høyt i hvem dette er, så stiller jeg meg selv spørsmålet:

Gjorde ikke dere den setningen overflødig når journalisten i VG skrev kjendisbegrep hele 16 ganger? Dette er det vi kaller søppeljournalistikk. Søppeljournalistikk kjennetegnes på det faktum at de gjennomsyrer i hele artikkelen at DE vet og sitter på informasjonen om hvem det er, men skrive det, det gjør de ikke. (Lurer på om Vær Varsom plakaten har noe å si her....) Så da er det opp til leserene å finne stikkordene og begynne å gjette seg fram.

Tv-kjendis. De fins det mange av.
Mannlig. Nok av de også...
TV-personlighet. Fremdeles noen å ta av.
Jobber i TV-ruten. Eh..? Nå kan hjulene begynne å rulle.

Og det er nå jeg faktisk sier: Jeg vet hvem det er. Og det er forholdvis enkelt å finne ut hvem det er etter at en viss Øgrim i Journalisten la ut hele navnet på Twitter. Og han skylder på at han egentlig skulle søke på Google. Igjen så stiller det seg noen spørsmål her: Hvis du er journalist, skal ikke du vite forskjell på Twitter skrivefelt og Google skrivefelt? De ser da vitterligens ikke like ut, må vite..

Nei. Nå er det på tide at den yngre generasjon får ta over redaksjonsjobbene over det ganske land. For dette blir bare verre og verre. Maken til griske jæveler skal man lete lenge etter....

1 kommentar:

  1. Er da en kjensgjerning at nivået på journalistikk i Norge har falt dramatisk de site årene

    SvarSlett

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.