tirsdag 22. november 2011

Et lite sosialt eksperiment.

Ja, nå har jeg altså startet i ny jobb, og den første uka ser sånn ut:
Onsdag - vakt fra 22.00 til 07.00
Torsdag - vakt fra 22.00 til 07.00
Fredag - vakt fra 22.00 til 07.00
Lørdag - vakt fra 22.00 til 07.00(alene)
Søndag - vakt fra 22.00 til 07.00(alene)

Så nå sitter jeg her på kvelden og drikker kaffe for å holde meg gående utover natta. Døgnrytmen skal snus, sånn at jeg klarer å være våken under vakt imorra natt. Herlisch! Det blir en spennende uke, det skal jeg ikke nekte for. Og mye dødtid. Har fått beskjed om å ta med meg pcen imorra, sånn at man kan sitte med den som underholdning. Kanskje jeg skal ta meg med noen bøker også, kan godt pløye igjennom en bok på en vakt, tenker jeg.

Utover uka skal jeg skrive litt om hvordan dette er, det kan jeg også gjøre når jeg er på vakt, så da har jeg ihvertfall funnet noe jeg kan gjøre. :P

Nattvakter er forstyrrende for vanlige mennesker, derfor vil jeg skrive litt om hvordan det går for meg, som også har en kronisk sykdom som ødelegger søvnmønsteret, energitanken og generelt hele systemet i kroppen. Men må si jeg gleder meg til å slippe rushtrafikken i Oslo, være pumpa og klar klokka 9-10 om kvelden, og dautrøtt når jeg drar hjem klokka 7 om morran.

Jeg hopper rett ut i dette med åpent sinn, og jeg hopper rett ut i noen av de tyngste vaktene for å finne ut av hva jeg kan klare, og hva kroppen min takler. Samtidig så skal jeg være alene på vakt i helga, men selvsagt. Den ene sjefen min er tilstedet på hotellet, men i sivil. Så jeg skal og kan ta av meg alle forespørsler, men er det noe jeg lurer på så må jeg ta han tilsides. DET kan bli interessant.

Vita apoteket har blitt veldig glad i meg. De siste ukene har jeg vel lagt igjen godt over 1000 spenn på sminke og sånt der. Nå sitter jeg med manikyr neglelakk, tre forskjellige øyepudder bokser, en foundation, en kroppskrem, en øyefoundation(for mørke ringer) og parfyme som ikke er for sterk. Makan.. Føler meg som den dølledukka, men det skal sies at det ikke synes at jeg har på meg så mye sminke når jeg er ute, men JEG ser det veldig godt. Fra jeg står foran speilet usminka og til jeg er ferdig. Komplett annerledes resultat. Når jeg våkner er huden blek og smågusten, når jeg er ferdig ser jeg våken , fresh og naturlig ut. :P Merkelig at jeg kan gjøre alt det der med sminke, men det blir en lifesaver denne vinteren. Samtidig så må jeg legge vekk noen 20 kroninger her og der, for sol skal jeg ta denne vinteren, så jeg slipper å få spørsmål om jeg er syk. Jeg er ikke en gingerkid, men har huden som en gingerkid. Hvit, fregnete og gusten. Spesielt på vinteren. Så nå skal både selvbruning og solarium tas i bruk for et friskt utseendet. Alt for jobben, er det noen som sier...

Neglene på henda er klippet ned, filt ned og lakkert. Manikyr heter det visst. Så nå ser det ut som om jeg har de falskneglene du får kjøpt på butikken, bare at de er mine. Neglene mine er jeg faktisk ganske så stolte over. De er fine, med hvite kant øverst(noen kvinner sliter jo med det, har jeg hørt...) og sterke som søren. Er sjeldent jeg knekker en negl. :P Men så holder jeg dem på en akseptabel lengde, som er passe kort nok til at de ikke knekker ved krasj.

Og når jeg tenker over alle de ting jeg har gjort, kjøpt inn og bruker, så må jeg vel nesten si det at denne jobben har gjort at jeg måtte tenke på utseendet. De som kjenner meg, vet at jeg mer enn gjerne går ut av døra med gårsdagens sminke, uflidde negler og bustehår som ikke har blitt børstet. Det holder ikke lenger. Jeg skal se presentabel ut og fin. Og det er kanskje ikke så dumt å videreføre det heller. Er vel sjeldent folk liker mennesker som ser litt småshabby ut. :P

Så alt i alt: Jobb er bra, og jobb får deg til å tenke på hvordan du fremstår for andre mennesker, selv om du egentlig bryr deg filla. :P

Ja, folkens. Ønsk meg lykke til imorra. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.