torsdag 17. oktober 2013

Leave me be, i don't wanna be here anymore!

Høst, folkens.

Den tiden på året hvor bladene dør, og du synlig kan se det, for de skifter farge fra grønt til gult til oransje til rødt(en eller annen vei...) og dermed ramler de av i en høststorm hvor det regner sidelengs og blåser så hardt at tupèen på naboen ligger på verandaen din, og deretter blir bladene brune.

Jeg liker den første delen av høsten. Fremdeles varmt nok ute og fargeeksplosjon overalt. Så kommer den første høststormen, og plutselig så tenker jeg på varme strender, sol, parasoller, paraplydrinker og....... Ø'blikk, jeg må stikke på momondo og sjekke fly....

Du skjønner poenget mitt. Jeg vil bare ta det første og beste flyet nedover til ferieparadiset mitt, slikke sol, gå i bikini og glemme alt som heter vinter, kulde og snø. Er rart å tenke på det at jeg tidligere var en skikkelig snø entusiast. Jeg er vel det enda, men jeg har klart å dytte den gærningen lenger inn i skapet, jo kaldere det har blitt.

For at jeg skal overleve denne vinteren, så har jeg satt meg noen mål.
- Jeg skal reise hjemover til Hedmarken, finne frem skøytene og nistirre på Mjøsa til den fryser over.
- Jeg skal finne frem snowblades'a og stikke til fjells. Og være litt fjols. Og kanskje brekke et bein. Eller tre.
- Skal stikke på så mange hockeykamper som jeg klarer.
- Jeg skal være involvert i minimum en snøballkrig.
- Jeg skal ligge på et isolert sted, hvor det ikke er noen lysforstyrrelser og kikke på stjernene. Og fryse av meg ræva samtidig, helst.
- Jeg skal få med meg aurora borealis i levende livet.

Med denne lista så håper jeg at jeg kommer til å holde meg såpass konsentrert på å få til dette, at jeg glemmer kulda.

Who am I kidding????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.