lørdag 22. mars 2014

Å sprudle, men ikke kunne.

Jeg sliter med en writersblock, gjort det i mange år. Denne blokken hindrer meg fra å skrive noveller, dikt, historier og blogginnlegg. Jeg har fantasi og kreaktivitet som må få komme ut. Så hva gjør jeg når jeg ikke får utløp for kreaktiviteten?

Jeg finner strikkeprosjekter. Nå har jeg så mange luer og skjerf at jeg ikke orker lenger. Jeg orker heller ikke å strikke flere sokker, om det så sto om liv.

Så jeg må finne noe annet. Og nå satt jeg her å surfet på diverse blogger hvor håndarbeid er tema, og ramla over et innlegg som fikk meg til å tenke på den sjafsete posehylsa jeg har på kjøkkenet. Den man legger plastposer i til senere bruk. Og hvor lenge jeg har tenkt på at jeg skal kjøpe en ny en. Også kom jeg til å tenke "hvorfor kjøpe når jeg kan lage....?" Så nå har jeg funnet frem overskuddsstoff, tegnet skisse, forslag og mål. Søndag. Da er dagen jeg lager meg min egen posehylse. Spennende å se hvordan den vil se ut.

Og ja, jeg vet at jeg sikkert kunne reparere alle de plaggene som trengs å reparere, men det er snakk om å reparere. Ikke å starte med en bunt med stoff, se alle fasongene i stoffet, starte med saksa og ende opp med et ferdig produkt.

En vakker dag så skal jeg tørre å stikke nedpå Grønland å faktisk kjøpe stoff fra noen av butikkene der nede, de har så mye fantastisk vakkert der nede som ikke er kjedelig, pastell, "sesongens IT farge" eller "DISSE GARDINENE ER DE DU MÅ HA OM ALLE VENNINNENE DINE SKAL SI AWWWWWWW". Jeg vil ha gardiner som sier "dette fiksa jeg selv, så fuck motebladene." Jeg har en såpass særegen stil, og pastell og sånt passer ikke inn i den smaken. En vakker dag....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.