fredag 13. januar 2017

Ett gebiss her, takk!

Ved middagen her forleden kveld, så tygde jeg på noe hardt noe.

Knas. Knas. Knasere. KNAS.

Jeg tenkte mitt og bare "Pft, tygde sikkert bare på noe hardt noe i maten."
Etter maten, så fant jeg ut at jeg kanskje ikke bare hadde tygd på noe hardt, jeg hadde garantert tygd på deler av ett skall som falt av fra den ene tanna mi også.
Gikk i speilet og sjekka. Joda. Skall.

Var hos tannlegen idag.
Var en grunn til at det skallet falt av sånn at jeg måtte sjekke det og bestille time hos tannlege.
To begynnende hull, ett i en jeksel i overkjeven på høyre siden, ett i en visdomstann som ikke har kommet ordentlig frem som antageligvis må bli trekt. Og selvsagt, den avskallinga.

Hva kosta en undersøkelse og to røntgenbilder, sa du?
960 kroner.
Jepp.
Nesten en 1000-lapp.

Og nå skal jeg tilbake den 31. for å fylle ett hull, fikse en avskalling og vurderer en visdomstann.
Jeg trenger ett forbanna pengetre.

Noen som har noen frø liggende eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.