mandag 9. januar 2017

I'm hand-y.

Idag var det oppfølgingstime etter nevrologisk undersøkelse av høyre hånda.

Ingen nerveskader å fortelle hjem om, men en liten operasjon blir det visst, for å løsne på en sene som sitter for stramt/ligger feil.
Inn på dagen, lokalbedøvelse, snitt, flytt og sy igjen.
That's it, liksom.

Men jeg vet jo null om hva jeg kan forvente etterpå da.
Joda, videre nerveskade og infeksjoner/betennelse i såret ble nevnt, men hvor dårlig vil den hånda bli etter en sånn greie som det der? Sånne kutt gror jo fort. Og jeg vil jo merke fort nok om operasjonen gav uttelling. Det vil jeg kanskje merke med en gang.

Jeg regner med at det blir bandasje og kompress og plaster som vanlig.
Men skal jeg ikke bruke hånda og holde den i ro? Ikke jobbe eller hva? Ikke strikke, skrive, gjøre alt det jeg vanligvis gjør med den hånda?

Jeg er jo høyrehendt for faen og det er høyrehånda det er snakk om her.
Nei, jeg får vel bare vente å se.

Jeg vil bare ha mindre smerter i den hånda og en hånd som ikke er smertefull å bruke og ikke henger seg opp så jeg må knekke ting på plass for å få brukt den.
Om det blir en ordnings på det, da skal jeg være fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.