onsdag 28. juli 2010

Sol ute, sol inne, sol i hjerte og sol i sinne..

Dere husker sikkert den sangen ja. Oi.. Vent litt.. Telefonen ringer.. Klarer ikke å multitaske akkurat nå. Deer ja.. Da var vi ferdige i den telefonen. Syns den telefonen har ringt i ett sett her.

Men uansett, tilbake til det jeg snakket om. Sol og sommer. Det høres såå fint ut. Men ikke i Norge. I Norge er sommer synonymt med tonnevis med mygg, klegg og fluer. Og de siste årene har fluene blitt mer og mer vågale og myggen mer og mer innpåsliten. Altså.. Jeg var på konsert på Biri her forrige helg.. og jeg hadde på meg en kjole med tights under. Da syns jeg at det er veldig merkelig at jeg får et myggstikk BAK PÅ låret. Som var inndekket i tights.. Merkelige myggen. Også FLUENE da. Er sikker på at de klarer å gjenkjenne en fluesmekker nå. De lærer fra år til år. Lærer bort kunnskapen og et bilde av hvordan forskjellige fluesmekker ser ut. For med en gang man tar fram en fluesmekker, så er de borte. *Svisj* Fluetomt rom... Blir søkke irritert jeg, altså. 

Og med en gang du legger vekk fluesmekkeren så er de der. Kravler på armen din, koser med beina dine. Ugh.. 

Norsk sommer er også forbundet med veldig mye regn, og veldig få soldager. Her har vært hip som hap. Sol og regn omhverandre. Men jeg glemmer ikke den tordenstormen vi hadde for noen uker siden. Det er det verste jeg har opplevd på mange år! Lyn som slo ned flere ganger og en konstant rumling fra himmelen. Makan! Jeg var jo hjemme i Oslo da, og var vel egentlig redd for eget liv. For jeg var på soverommet og såg ut av vinduet, plutselig så slo lynet ned i hagen to hus unna meg.. Da kan du tro jeg var kjapp med å sette meg ned i fosterstilling i sofaen. Hadde den metallsmaken i kjeften i flere timer. Og det føltes ut som om jeg kunne tenne en lampe. Elektrisiteten i kroppen min gikk litt... highwire, som de sier. Det særeste jeg har opplevd. 

Men nok om det. Nå skal jeg snakke om været. Sånn basic vær.
Meterologene har jo vært veldig sprikende hittil i sommer. Men nå er de alle enige. Det kommer altså til å REGNE imorra(torsdag) og fredag. Så mye at det kommer til å bli FLOM visse steder i Sør Norge. Nei uffa meg... Flom, hva er det??????

Nei, takke meg til.. Jeg skjønner det at media har veldig lite å skrive om i denne sommervarmen og at de går på veggen, hver gang noen i Hakkadalen nyser, men det får da være måte på til Agurknytt!! Det at det regner i Norge på sommer'n er ikke akkurat noen myte.. Ei heller noen nyhet. Men jeg skal vedgå det at det har vært en regntung sommer hittil. Og det er vel alle enige i.. 

Men nå fikk jeg besøk, gitt. Me snakkast!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.