tirsdag 7. juni 2011

Litt sånn hverdagsliv.

Noe som jeg vanligvis ikke har. :P

Men kan jo fortelle litt om hva som har skjedd i det siste. Jeg har kommet meg ut i en ca 60% stilling ved ITAS Amb. Storkoser meg med å omgås mennesker, snakke tull og drive på med håndarbeid. Men, nei. Skal nok ikke bli skredder. Liker å sy ja, men ikke som yrke tror jeg. :P

Og samtidig som man plutselig er i jobb 5 dager i uka, så økte også livslysten litt og man kan jo si at det sosiale bare har blitt bedre og bedre. Selv om jeg kommer hjem etter en hektisk dag og er møkksliten, så er det SÅ verdt det.

Idag har jeg nesten vært Oslo rundt etter maljer og snor. To ganske så vanlige ting innen for sying som man tror at det nesten finnes overalt. Men ikke på Grønland, nei! Første butikken jeg var innom hadde ikke hørt om maljer. Snorer var noe grelle greier. Andre butikken var det samme. Men tredje kunne fortelle det at de hadde hatt maljer inne, men at det ikke solgte godt nok. Kleskulturen på Grønland er jo bra Vesten inspirert, og dermed er ikke maljer noe man får tak i. Og snorer hadde de, men dessverre ikke den typen snor jeg lette etter. Kan ikke helt si hva slags type jeg lette etter heller, men jeg visste at jeg ville vite det med en gang jeg så den rette.

Så det bar til sentrum og Oslo City, hvor man gikk småbananas på H&M. Endte opp med ny, hendig paraply(en liten en som man kan ha i veska), hårfarge(fått skille.. usj...), en olavest som jeg faktisk har lett etter i hele vinter, og et hårbånd. Og du tenker kanskje "jammen eh.. Hårbånd? Det er jo ikke noe du går med...". Og det stemmer jo det, hårbånd bruker jeg bare på håndballbanen(brukte, altså....). Men dette hårbåndet var flettet. Av to snorer. To skinnsnorer. Og en sånn metallting som liksom skulle sprite det opp, men det er jeg ikke interessert i. Jeg er interessert i snorene. Og etter litt undersøkelse av hårbåndet, så fant jeg ut at det bare var holdt sammen av en knute i hver ende. Herlig! Da kan jeg knyte opp, flette fra hverandre og bruke de to skinnsnorene på middelalderkjolen jeg driver å syr nå.

Og la meg fortelle deg... Den kjolen blir råbra! Får jo hjelp fra Daud fra jobben som er utdannet skredder. Han har vært lettere oppgitt, ristet på hodet, flirt og snøftet i snart to uker av meg og mine kunnskaper innenfor sying. Men nå nærmer det seg, og jeg har visst, etter sigende, blitt mye flinkere og mer arbeidssom på alenehånd. Dvs, at jeg er blitt bedre til å tenke meg fram til hva neste steg er, uten å måtte be Daud om å tenke for meg. :P

Og der var jeg tom for inspirasjon igjen ja. Eller... Det fins sikkert mange andre ting jeg kan skrive om, men ordene ble borte... Sånn er det å prøve å "knekke koden". Altså å bli kvitt en kreaktiv skrivesperre... -.-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.