tirsdag 2. august 2011

Oslo Syndromet.

Dette innlegget er basert på denne artikkelen i Dagbladet:http://www.dagbladet.no/2011/08/01/nyheter/anders_behring_breivik/terrorangrepet/terror/israel/17521025/

" I et inlegg i den israelske storavisa lanserer Barry Rubin, forsker og kommentator hos både New York Times, Washington Post og Foreign Policy, teorien rundt det han omtaler som «Oslo-syndromet»." Ja, så her har vi en storkar, liksom.

"Han tar utgangspunkt i Stockholm-syndromet, der ofre for terrorisme eller vold bytter side, og støtter overgriperne." Såpass skjønte tilogmed jeg.

Og her kommer definisjonen på det han mener er Oslo Syndromet: "- Oslo-syndromet er heller at det er terroristers støttespillere, som blir ofre for terrorisme, skriver Rubin hos Jerusalem Post, i et innlegg som også er publisert hos hans arbeidsgiver The Gloria Center.

Og her kommer det store: "- Ungdomsleiren han (Anders Behring Breivik) angrep var i bunn og grunn en terrortreningsleir. (...) Leiren, som blir drevet av Norges venstreradikale parti, lobbyerte for å bryte blokkaden til Hamas' terroristregime på Gaza-stripen" Det er nemlig her det går i ball for meg. Jeg har sittet å sett bilder av Utøya. Kan ikke si at jeg ser noen treningsleir, heller tvert imot. Men... Dette er visst en storkar som ikke orker å gjøre litt research. For her snakker vi om Israel-lobbyist som får betalt for å fremme Israels sak. Den tvisten der sier jeg ingenting om, men det jeg vil diskutere er om dette som mannen sier er sant? Er det virkelig sånn at AP rekruterer ung undom til å delta i en terrortreningsleir på Utøya. Hva med alle de andre partiene som bruker øya som leirsted? Driver de terrortreningsleir også da?

Kan ikke si noe annet enn at jeg leste dette og fikk meg en god latter. For å si det på en annen måte: What are you smoking and can I have some? Ser ut som om han ihvertfall har hatt en relativt god tripp og innehar en sinnsyk fantasi. Menmen, sånn går det når folk som ikke har peiling uttaler seg om saker de egentlig burde ligge unna.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.