onsdag 23. oktober 2013

Tankefantasi.

Jeg er veldig klar over at jeg har en veldig god fantasi. Og som med alle andre som har en god fantasi, så hender det at man skriver ned det som surrer i hodet.

I mitt tilfelle, så har ikke det skjedd i det siste. Jeg pleide å bruke den gamle bloggen til å taste ned masse rart, for å få det ut av hodet sånn at det ikke plaget meg lenger. Ikke nå lenger. Denne bloggen har for det meste blitt brukt som en ventil hvor jeg kan, nesten ukritisk, klage på alt som irriterer meg.

Vet dere hva? Jeg er lei. Det å klage på noe. Ei venninne av meg sa det ganske så pent:
"Du kan velge å fokusere på det dumme og vonde som skjer, eller så kan du velge å heller fokusere på de små gode tingene som skjer."
Og nå tar jeg meg selv i å tenke at hun har rett. Man har et valg. Livet biter deg i ræva. Hva så? Snu deg rundt og bit igjen. Gir livet deg sitroner, lag eplebrus og få livet og alle andre til å lure på hvordan i helvete du klarte det.

Det skal sies, for the record, at jeg brukte denne bloggen for å klage fordi jeg ikke fikk det ut andre steder, men de siste månedene så er det to stykker som har utmerket seg som klagevegger, og dette har de nå sagt rett ut til meg at de liker, fordi de merker at jeg blir mer avbalansert etter å ha klagd.

Så da er det kapittelet avsluttet.

Nå derimot. Nå starter et helt annet kapittel.

Dere kan glede dere. Dette blir bra.
Episk.

Legen..... wait for it.... DARY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.