mandag 10. mars 2014

Goodbye Telehor, welcome Altibox.

Nå har jeg endelig, endelig, endelig, endelig tusen ganger endelig fått tilbake tvsignalene. Vi snakker 3 måneder uten tvsignaler, jeg følte meg såpass ille utenfor fra verden fordi alle snakket om Innsider, NRK Puls, Hotel Cæsar, Den siste vikingen og Paradise Hotel og jeg som ikke ser på Paradise Hotel en gang ble helt på knærne etter å se Paradise Hotel fordi alle andre snakket om det.

Jeg så den første uken. Uke nummer to ramlet jeg av, fordi jeg merket at hjernecellene startet med kollektiv selvmord etter en lengre streik. Jeg tok hintet. Til slutt. Den dagen jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle åpne gangdøra.

Jeg er på dag nummer 21 som røykfri også. Det er..... spesielt. Tar meg selv i å havne i tankefeller hele tiden, og de kødda ikke når de sier at man fort kan kjenne på et savn, et tomrom. De.tuller.ikke. Jeg kjenner på det daglig, hele tiden.

Det er riktignok flere ting jeg har lagt merke til. Jeg trenger ikke to kaffekopper for å våkne om morran nå. Det tar kortere tid før jeg er sulten, det hender tilogmed at jeg våkner sulten og omtrent må spise før jeg tar den første kaffekoppen. Men jeg er morragretten enda, bare ikke like mye som før. Matlysten er på vei tilbake, og det suger litt siden jeg skal på en diett frem til Mai nå, heh... Det passa så rimelig dårlig at den kom tilbake, liksom, jeg blir litt klein av det.

Også hadde jeg et skikkelig jentemoment idag. Jeg er inne på Vita apotek, handler dusjsåpe(3 for 60 spenn, kanke si nei til det, as), og plutselig så er jeg i butikken vegg i vegg og kjøper meg SKO. Av alle ting. Men det er her det jentete øyeblikket slutter også, for jeg kjøpte meg Vikings Gore Tex joggesko til å løpe med i skogen. Ikke noen høye hæler og sånt her(Jeg har nok av de.......).

Er det en ting jeg egentlig ikke vil tenke på, men som jeg må tenke på og fordøye, så er det det at lillebror reiser ut i militæret den 16. mars. Er som jeg sa til han i helga "Du er fremdeles 13 år i huet  mitt du..... Barnesoldat, du ekke gammal nok til å reise ut..... Bli heme a...". Riktignok bare førstegangstjeneste i første omgang, men denne kidden her vil gjøre karriere og ta utdanning i forsvaret, hvem veit hvor han havner? Største frykten er at han faktisk blir flyttet til utlandet, om han er god nok til det. Og det veit jeg at han er, innerst inne, han har en soldat der. Gud bedre, jeg håper at han ikke kommer så langt, as.

Nei, hva sier dere? Nok ranting nå, hva? Ja? Nei? Joa...? Nei? Joda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.