fredag 1. februar 2013

På plass.

Jeg kjenner at kroppen begynner å komme på plass.

Etter flere måneder med sliten form, usammenhengende hode og mye søvn, så har jeg landet på en 8-9 timer med søvn. Jeg våkner, og har en litt treig start, men kroppen våkner opp innen en time. Da er jeg sulten og klar for å gjøre ting.

Energinivået har steget bektraktelig og toleransegrensen er mye høyere nå enn den var for noen måneder siden. Nå kan jeg faktisk holde meg i aktivitet utover dagen og ikke være helt skutt på kvelden eller dagen etterpå.

Jeg driver å tester formen nå om dagen. Denne uken har jeg blant annet vært på trening tirsdag og torsdag. Men for å ikke å gå med stølhet uken igjennom, så må jeg ha to dagers restitusjon. Jeg var så støl når jeg reiste på trening på torsdag og melkesyren kom så fort at jeg nesten ikke rakk å få sukk for meg. Så jeg tror jeg endrer det til mandag og torsdag istedet, og heller går tilbake til tirsdag og torsdag når formen er blitt bedre og kroppen er blitt sterkere.

Men en ting skal jeg si dere.. Trening. Det er deilig. Og undervurdert. Jeg som har en kropp som ikke fungerer som den skal, nyter virkelig å kjenne på utmattelse i muskler og kondisjon og stølhet. Det er så deilig å få trent litt at jeg ikke har ord for det en gang.

Og siden treningssenteret ikke er så langt unna, så har jeg allerede funnet en rytme på det. Drikke smoothie før jeg reiser, og ta med meg restene av smoothien på en smoothieflaske til etter treningen. Jeg lager en med banan, eple, jordbær, masse melk og korn. Melk for proteiner, banan for energi, korn for fiber. En passe god dose med ting kroppen trenger. Også hopper jeg i dusjen når jeg kommer hjem. Deretter middag. Finnes ikke noe bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.