onsdag 23. april 2014

En gang Google+, alltid Google+.

Jeg vet jeg skriver fra en google mail konto nå, og kanskje kaster stein i glasshus, men det blåser jeg egentlig veldig greit i.

Jeg opprettet denne mailen for å bruke den på mobilen. Sagt, så gjort. Så kom Google+, og bæm. Plutselig hadde jeg konto der også, fordi gmail. Kontoen ble opprettet, og bare lå der til jeg fant ut at jeg hadde en konto på et nettsted jeg ikke hadde klikket "Accept" på å bli medlem av.

Prøver å skjønne meg på dette nettstedet, skjønner det, kjeder meg, deaktiverer kontoen.

Spol et par år fremover.

Jeg sitter på youtube, prøver å finne et klipp jeg la til favoritter for lenge siden. Finner det ikke. Hvorfor? Fordi Google+ nå har fusjonert med youtube. Og bæm. Nå er profilen endret på youtube til Google+ konto. Jeg brukte en evighet på å få tilbake den "gamle" youtube kontoen min, og satt egentlig å forbannet Google og alle deres medarbeidere og alle som var med i denne dritten av en fusjon. Ikke minst, vedkommende som fant ut at dette var kult. Fuck you.

Etter mye om og men fant jeg tilbake til min gamle konto, og fikk aktivert denne på youtube igjen. Men det endret ikke det faktumet at hver gang jeg gikk inn på tuba, så var jeg BÆM inne på Googlemøkkapluss kontoen igjen.

Så et valg ble tatt. Googleplussfaenskapet skulle bort. Jeg skulle slette meg fra Google+. Som sagt, så gjort. Trodde jeg. Jeg mistet tilgangen til mailen min. Og bloggen. Og enkelte ting på telefonen som egentlig ikke skulle være koblet opp til Google+ en gang. Er det rart jeg ser hvor langt Google faktisk har klart å strekke seg på relativt kort tid? Er det rart jeg begynner å bli møkkalei?

Ikveld skulle jeg inn på tuben igjen, sjekke på videoene mine. BÆM. Rett inn på Google+ konto. Som jeg sletta. For flere måneder siden. Siden når kan Google reaktivere kontoer som er blitt deaktivert? Siden når kan de HENTE frem en SLETTET konto?

Gud skal vite at dere har gjort mye bra, Google. Men akkurat det her kan dere ta en jævlig svær bit av, svelge unna og drite rett ut igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å kommentere innleggene, husk på at det du skriver skal du stå ansvarlig for. Trusler, hets, trakassering og annet står jeg helt fritt til å slette/ikke publisere og ta videre med politiet.